ظاهر

توضیحی که درباره عنوان وبلاگ، در هدر مشاهده می‌کنید، توضیح اشتباهی‌ست که ناگهانی و به صورت آزمایشی شکل گرفت و بعدش امکان تصحیح از بین رفت! به‌جایش، «ساحل ابراز» را ببینید که توضیح مختصر و خوبی برای «ظاهر» است. ظاهر آدمی، ساحل بروزات اوست. هرچه که در او بماند، آخرش روزی به ساحل می‌رسد و از چشم‌هایش، آری از چشم‌هایش به بیرون می‌جهد.

هدیه

چهارشنبه, ۱۷ مرداد ۱۳۹۷، ۰۱:۱۶ ب.ظ

همیشه هدیه دادن برایم کار دشواری بوده. نه از جهت خرید و قیمت. بلکه از این جهت که هیچ‌وقت نتوانستم مطمئن شوم که آیا هدیه‌ام، مناسب هست یا نه. هدیه دادن کتاب کار سخت‌تری‌ست. برای خود من بارها، پیش آمده که یک کتاب و یک نویسنده، جهت فکرم را درباره موضوعی تغییر داده‌اند، خوب یا بد. البته نظرم این است که خواندن هرکتابی، اگر زمینه‌ی فهم آن را داشته باشی اشکالی ندارد. اما، در هدیه دادن، باید دقت کرد که اگر قرار است با این کتاب، جهتی ایجاد شود و فکری ریشه بگیرد، چه بهتر که مثبت باشد و چه بهتر تر، که با روحیات و استعدادهای شخص هم متناسب باشد. این مسئله، خیلی برای شخص من بغرنج است. چندساعتی که در سفر مشهد و در مسیر، با یکی از رفقا گذراندم، کمی مرا وسوسه کرد. و بالاخره، با اطمینانی نسبی، کتابی که هنوز کامل برایم فهم نشده را، هدیه دادم. امیدوارم که در انتخاب کتاب، اشتباه نکرده باشم. هرچند که هنوز راه تجربه، طولانی است و من، در ابتدای مسیر. 

+ هدیه‌ی کتاب شیرین است. چه دادنش، و چه گرفتنش. و البته این شیرینی برای کتاب‌نخوان‌ها نیست. که لذت کتاب را، فقط باید فهمید. و به تعبیر بهتری از حضرت علی: «هرکس که با کتاب‌ها آرامش یابد، راحتی و آسایش از او سلب نمی‌گردد.»

  • ۹۷/۰۵/۱۷
  • محمدعلی ‌

هدایا

کتاب

نظرات  (۷)

البته بسته به کسی که می خوایم هدیه بدیم فرق می کنه . ولی من به شدت کتاب "یادت باشد" رو توصیه می کنم
پاسخ:
روایت همسر شهید سیاهکلی مرادی؟ ممنون بابت معرفی. :)
سلام [و عذر خواهی بابت بی‌ربط لودن]
از فاطمه خبر ندارید؟
پاسخ:
سلام. خواهش می‌کنم. 
خبر دارم. 
حالش خوبه؟ چکار میکنه؟
بهش بگید، علیرضا گفت:
"نامرد. چرا اینطوری رفتی خب؟ درست بود دو روز که نبودم، یهو اینقدر بی‌خبر بری؟"
پاسخ:
بد نیست. زندگی می‌کنه قاعدتاً!
همه‌ی پیام‌های شما دوستان نگران رو هم میخونه. اما نمی‌دونم اول فاطمه بود و بعد سنگ به وجود اومد، یا اول سنگ بود و بعد فاطمه. :)) 
تلگرام میتونید صحبت کنید؟ اینجا سخته؟
پاسخ:
چی سخته؟ چه صحبتی؟ ایشون محل نمیدن به هواداراش. تقصیر من چیه؟ :(
+ اگه این اصلاحیه رو می‌بینید یه کامنت دیگه بذارید که یه‌چیزی رو بهتون بگم :) بالاخره به هواداری که شما باشی، رخ نشون دادن :دی
پس همین پیام رو بهش بدید. اگه اجازه داد بهش وصلم کنید:
"موبایلم از دستم افتاد. خرد شد. کانتکتام کلا پرید.(با ایمیلم سینک نکرده بودم طبیعتا). تلگرامم هم که قبلش پاک کرده بودم. فلذا توام گم کردم. من به نوبه خودم، اگه خنگ یا خودخواه بودم ازت معذرت میخوام. اگه همیصه حرف خودمو زدم، معذرت میخوام. جات خیلی خالیه. لطفا من رو به حضور قبول کن:)"
منتظرما. حداکثر تا امشب...
پاسخ:
گفت بهتون بگم: ایمیل داده بهتون. 
و گفت شماره‌ش رو بهتون بدم. من می‌نویسم شما که یادداشت کردین، بگید پاکش کنم :)
***********
یه کامنت دیگه :)
پاسخ:
نوشتم توی همون قبلی :)
حله. مرسییی
پاسخ:
خواهش می‌کنم.