ظاهر

توضیحی که درباره عنوان وبلاگ، در هدر مشاهده می‌کنید، توضیح اشتباهی‌ست که ناگهانی و به صورت آزمایشی شکل گرفت و بعدش امکان تصحیح از بین رفت! به‌جایش، «ساحل ابراز» را ببینید که توضیح مختصر و خوبی برای «ظاهر» است. ظاهر آدمی، ساحل بروزات اوست. هرچه که در او بماند، آخرش روزی به ساحل می‌رسد و از چشم‌هایش، آری از چشم‌هایش به بیرون می‌جهد.

این روزها

دوشنبه, ۲۳ بهمن ۱۳۹۶، ۱۱:۴۲ ب.ظ

حوالی انتخابات، پیش‌بینی‌هایی نوشته شد درباره‌ی اینکه اگر هرکسی غیر از حسن روحانی بیاید، چه وضعیت اسفناکی کشور را در بر می‌گیرد.

این روزها دلار به پنج هزار تومان می‌رسد. نمی‌دانم آن متوهمانی که احمقانه فکر می‌کردند با تغییر یک‌نفر، زندگی سیاه یا سفید می‌شود کجایند. همان‌هایی که پرچم «پشیمانم»هایشان چندی پیش بالا رفته بود. مهم هم نیست! آن‌ها هیچ‌وقت نبودند. 

نوبخت، در یک سخنرانی غیررسمی گفته بود که این کشور هیچ‌چیز خاصی ندارد! راست می‌گوید. برای او که تسلیم محض سیاست‌بازی‌هاست هیچ‌چیز سخت نیست. که اگر این کشور چیز خاصی می‌داشت، وضعش این نبود. بیراه هم نیست اگر همین روزها استعفا بدهد. به‌هرحال این گران‌شدن‌ها یک قربانی می‌خواهد که تقصیرها را به‌ دوش بکشد تا مبادا به آقایان بد بگذرد! این روزها دلار به پنج هزار تومان می‌رسد. تخم‌مرغ به هفت‌صد. مرغ به هشت‌هزار تومان. و گوشت به پنجاه هزار و پیاز به سه هزار و... . مهم نیست. نوبخت می‌داند که اینجا هیچ چیز خاصی وجود ندارد. جز این مردم و این قیمت‌ها و این مشکلات و این مطالبات و این‌همه مسئول بی‌مسئولیت! 

  • ۹۶/۱۱/۲۳
  • محمدعلی ‌