ظاهر

توضیحی که درباره عنوان وبلاگ، در هدر مشاهده می‌کنید، توضیح اشتباهی‌ست که ناگهانی و به صورت آزمایشی شکل گرفت و بعدش امکان تصحیح از بین رفت! به‌جایش، «ساحل ابراز» را ببینید که توضیح مختصر و خوبی برای «ظاهر» است. ظاهر آدمی، ساحل بروزات اوست. هرچه که در او بماند، آخرش روزی به ساحل می‌رسد و از چشم‌هایش، آری از چشم‌هایش به بیرون می‌جهد.

پروژه‌ی روح‌بخشی

يكشنبه, ۲۰ اسفند ۱۳۹۶، ۰۶:۰۰ ب.ظ

وبلاگ رو بیشتر از این معطل گذاشتن کاری هستش بس خطا! این یکی دو ماهی که ننوشتم یا اونطور که می‌خواستم ننوشتم، خیلی خیلی زیاد دلتنگ نوشتن، توی وبلاگ نوشتن، بودم. و خب هویت نداشتن، و یا هویت پیدا نکردن، سخت‌تر کرده بود نوشتن رو. نمی‌دونستی یک کامنت رو چجوری جواب بدی. نمی‌دونستی یه جمله رو چجوری تموم کنی. حتی نمی‌دونستی درباره فلان‌چیز یا بهمان‌کار چیزی بگی یا نه. ولی خب، در نهایت، با شکست پروژه‌ی اسم مستعاریابی، با اسم خودم شروع می‌کنم. صدالبته که من اسمم رو دوست دارم. مدت‌ها دوست نداشتم. تصورم ازش یک اسم لوس بود. یک اسمی که همه‌ی دوران گذشته‌ام رو وقف به اون می‌دونستم. البته که همیشه دنبال یه چیزی می‌گردیم که تقصیرها رو بندازیم گردنش! ولی خب چه فایده. آخرش خودمونیم و خودمون. و نه حتی اسممون! 

دانش‌آموزم، ولی از دانش‌آموز بودن متنفر! شخصیت تلفیقی‌ای دارم. نه خوبم و نه بد. خدا رو شکر می‌کنم که توی سیستم گند و آلوده این مدارسمون، حل نشدم؛ هرچند تا حل‌شدگی، فقط یک تار مو فاصله‌ست! 

سعی می‌کنم خودم باشم. نه سن و سالم. نه شهرم. نه جامعه‌ام. فقط سعی می‌کنم خودم باشم؛ خودی که خیلی راه داره واسه شناختن خودش و خداش و راهش و اونچه که می‌دونه که لازمه و باید بدونه! خودی که اسمش رو گذاشتن محمدعلی. 

+ به‌زودی و در اولین فرصت، این رنگ هدر و پس‌زمینه‌ی وبلاگ، که به صورت مضحکی در تبلت‌ها و گوشی‌ها، بنفش نشون داده میشن رو هم اصلاح می‌کنم به همون رنگی که در ویندوز نمایش داده میشه. 

  • ۹۶/۱۲/۲۰
  • محمدعلی ‌

نظرات  (۱۲)

  • یا فاطمة الزهراء
  • خیلی هم خوب 

    یه فکریم به حال اینستا بکنید من این اینستای جدیدتون رو می بینم باید کلی فکر کنم کی هستین بعد از دو ساعت تازه بگم آهــــــــان...
    پاسخ:
    آی‌دی رو که عوض نمی‌تونم بکنم؛ چون کاملا یکسان با وبلاگ و مناسبه. ولی اسمم رو می‌نویسم؛ چشم :) 
  • بهــ ــار..
  • هیچ وقت فکرشم نمیکردی انگ روحانی‌ای بودن بهت بزنن نه؟ :)))))
    پاسخ:
    فکرشو که نمی‌کردم ولی تا دلت بخواد بهم گفتن. حتی توی انجمن :)))) 
    + حالا که هویتم آشکار شده و راحت می‌تونم حرف بزنم؛ آقا این هیئت انصارالمهدی شهرکرد چقدر حرفه‌ای عمل می‌کنه آخه :)) تعداد بیست‌نفر رو هیچی نمی‌دونه!! ما توی هیئت رشت، روزای ترافیک‌سنگینمون 10 نفر هم نمیشیم :دی
  • یا فاطمة الزهراء
  • متشکرم
    پاسخ:
    خواهش می‌کنم. :) 
  • بهــ ــار..
  • خیلی هیات خفنیه. خیلیییی! یه چند تا از دوستام اونجا هستن کم و بیش خبر دارم ازشون ولی تاحالا واسه سخنرانی نرفتم. می‌خواستم برمااا دوستم گفت باید چادر بپوشی منم گفتم بشین تا بیام :||
    پاسخ:
    یکی از انتقادهایی که شدیداً به بخش دختران اتحادیه‌مون دارم، اینه که همشون چادری‌ان. مهرماه که دخترای همه‌ی استان‌ها و مسئولینشون بودن، هرچی تلاش کردم یک غیرچادری هم ببینم، ندیدم. و واقعاً ناراحت شدم. اینو نباس اینجا گفت. ولی انجمن وقتی مشکل اساسی توی جذب داره، وقتی مشکل اساسی توی تولید محتوای صحیح و رغبت‌انگیز اسلامی داره، وقتی مشکل اصلیش نداشتن مربیِ دلسوزه، خیلی بیخود می‌کنه که غیرچادری‌ها رو پس میزنه. شاید تو ذهنیتت نسبت به کل مجموعه بد نشه، اما هستن کسانی که با همین یک حرف، از کل مجموعه متنفر میشن. اتحادیه غلط می‌کنه که باعث تنفر یا بدبینی میشه. ای کاش می‌فهمیدن. ای کاش. 
    هر چی فکر می‌کنم، اصلاً بهتون نمیاد دانش‌آموز باشید‌. کمِ کمش سی سال فهم و شعور و تجربه دارید :))
    پاسخ:
    :))
    خداروشکر. از این عنوان دانش‌آموز متنفرم. دانش‌آموزی که الان هست منظورمه البته. 
  • آمانیتا موسکاریا🍄
  • قصدم فضولی کردن نیست و اجباری هم تبعا برای جواب ندارم، ولی چرا فکر میکردین اسمتون لوسه؟! یکم عجیبه برام:/

    +عاااخ عااخ امان از شهرکرد… :))))
    پاسخ:
    نمی‌دونم والا. واقعا نمی‌دونم چرا. یه حس ناخودآگاه هست :)) 

    + چطور مگه؟ :)) 
  • آمانیتا موسکاریا🍄
  • عجب:| اسم پسرخاله ی منم محمدعلیه ولی اون خیلی اسمش رو دوست داره و با هرکس هم که محمد یا علی تنها صداش کنه به شدت برخورد میکنه!
    حس های متفاوت نسبت به یک اسم:)

    +مایه دلخوشی آنجاست که دلدار آنجاست… وصف انصار المهدی هم زیاد شنیدیم:)))
    پاسخ:
    بله خب. حس‌ها متفاوته! البته من رو محمد صدا میزنن توی خانواده و فامیل. توی مدرسه مرادی - تک و توک میگن علی - و توی انجمن میگن محمدعلی :))) تنوع اسمی‌م بسیار بالاست :دی

    + خدا دلدارها رو حفظ کنه :دی 
  • آمانیتا موسکاریا🍄
  • من اسم های خودم رو خیلییی دوست دارم:)
    شما همچنان در نظر من بسیار عجیب و کم نظیر جلوه میکنید:///

    + یه دونه بیشتر نیست بنده ی خدا:) الهی آمین:)
    پاسخ:
    :)) 
  • بهــ ــار..
  • بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    + علاوه بر اسم‌هایی که نام بردی ******* * **** هم میگن بهت دیگه :)))))))
    + موافقم بات واقعاً. سخنت متینه -_-
    پاسخ:
    :))) 
  • بهــ ــار..
  • بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    *** *** 
    *** *** 
    *** ***
    *** ***
    *** ***
    *** ***
    *** ***
    *** ***
    *** ***
    *** ***
    *** ***
    *** ***
    *** ***
    *** ***
    *** *** :)))))))
    پاسخ:
    :))) 
  • بهــ ــار..
  • بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    ای کوفت بگیری با اون ***** :/
    پاسخ:
    :)))) 
    محمدعلی
    چه اسم قشنگی. من ولی خیلی اسم محمد علی رو دوست دارم.گرچه من فکر میکردم اسم شما محمد حسین هست:)
    پاسخ:
    فکرتون نزدیک بوده :دی